IBM przejmie Red Hata

29 października 2018, 17:11

IBM poinformował o podpisaniu porozumienia, w ramach którego Błękitny Gigant przejmie znanego producenta jednej z dystrybucji Linuksa, firmę Red Hat. Transakcja będzie warta 34 miliardy dolarów. Jeśli do niej dojdzie będzie to trzecia największa w historii akwizycja na rynku IT.



Cukier poprawia pamięć i zwiększa motywację

19 lipca 2018, 05:31

Cukier poprawia pamięć u starszych osób i motywuje je do maksymalnego wysiłku podczas wykonywania złożonych zadań. Podczas badań prowadzonych przez zespół pod kierunkiem doktoranta Konstantinosa Mantantzisa zauważono, że zwiększenie poziomu cukru we krwi poprawia pamięć i wydajność u starszych osób oraz powoduje, że są one bardziej zadowolone podczas wykonywania zadań.


Bloker grupy neuronów z podwzgórza pomaga w kontroli obżarstwa napadowego

17 lipca 2018, 14:20

Neurony oreksynowe podwzgórza wydają się dobrym celem dla leków do kontroli obżarstwa napadowego (ang. binge eating) u otyłych osób.


Microsoft przejmie Electronics Arts?

31 stycznia 2018, 05:52

Analitycy nie wykluczają, że już wkrótce Microsoft ogłosi zamiar przejęcia Electronic Arts, jednego z największych światowych producentów gier wideo


Maszyny zyskują ludzkie cechy. I są w tym lepsze od ludzi

22 stycznia 2018, 10:50

Komputery lepiej od ludzi grają w szachy, pokonują nas w coraz większej liczbie dziedzin. Rodzi się więc pytanie, czy można nauczyć je też współpracy i kompromisu, a nie tylko rywalizacji czy świetnego samodzielnego wykonywania różnych zadań.


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


Biologia ewolucyjna zdradza, co jest najważniejszą umiejętnością piłkarza

30 listopada 2017, 05:28

Profesor Robbie Wilson z University of Queensland postanowił odpowiedzieć na pytanie, co jest najważniejsze dla gracza w piłkę nożną – panowanie nad piłką, możliwości fizyczne czy zdolność do utrzymania równowagi. Naukowiec wykorzystał przy tym techniki analityczne używane w biologii ewolucyjnej.


Microsoft kończy produkcję Kinecta

26 października 2017, 13:17

Microsoft wstrzymuje produkcję urządzenia Kinect i skupia się na rozwoju HoloLens. Twórca Kinecta Alex Kipman i menedżer odpowiedzialny za Xboksa Matthew Lapsen poinformowali, że produkcja Kinecta ma się ku końcowi. Microsoft zapewni wsparcie użytkownikom Kinecta dla Xboksa, ale nie będzie produkował już tego urządzenia. Kupić je można będzie jedynie z drugiej ręki lub tam, gdzie sklepy mają je jeszcze na stanie.


TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach

24 października 2017, 10:34

W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.


Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia

6 października 2017, 13:06

Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy